Winkeldemonstraties

Winkeldemonstraties voor een verkoopimpuls

Winkeldemonstraties kunnen een enorme impuls geven aan de verkopen van een product of dienst, mits zij goed worden uitgevoerd. Winkeldemo’s zijn vooral een goed instrument om nieuwe kopers aan te trekken en veel consumenten over te halen tot een trial-aankoop. De inzet van een price-off of een premium bij aankoop zal het effect van de winkeldemonstratie nog verder vergroten. Er zijn vele vormen van winkeldemonstraties: van tastings, proeverijen en kookdemonstraties tot ware ‘info-mercials’ en pure verkoop-acties.

Smiling promotors holding up bottles of Heineken 0.0 during instore promotion

Winkeldemonstraties door
de hele Benelux

Winkeldemonstraties kunnen op elke denkbare plek in de Benelux worden ingezet, aangezien onze winkeldemonstrateurs en winkeldemonstratrices ook uit dit hele gebied komen. Zo werkt hij of zij doorgaans in een supermarkt in de regio waar hij of zij bekend is, wat de aansluiting met de plaatselijke winkelier een stuk gemakkelijker maakt. Overigens vinden winkeldemonstraties niet uitsluitend plaats in de supermarkt, maar ook in onder meer in telecomwinkels, wit- en bruingoedketens, bouwmarkten, tuincentra en warenhuizen.

Langdurig effect van winkeldemonstraties

Winkeldemonstraties hebben een direct effect: op de dag van de demonstratie wordt een veelvoud van de normale weekomzet omgezet. Maar er is een belangrijk effect voor de langere termijn: veel nieuwe kopers zullen daarna het product of de dienst blijven gebruiken en opnieuw aankopen. Recent onderzoekt wijst uit dat dit bijna 50% van de nieuwe kopers betreft. Tot bijna 60% geeft bij een winkeldemonstratie aan dat hun mening over het product of de dienst in positieve zin is veranderd. Bovendien wordt tijdens de winkeldemonstraties ook nog een groot aanvullend aantal niet-kopers bereikt, dat dus weliswaar niet gelijk koopt, maar 10% van die groep gaat in de weken erna alsnog tot aankoop over.

Tenslotte zijn er goede aanwijzingen dat, als de uitgevoerde onderzoeken gecombineerd worden, zelfs vier jaar na de winkeldemonstraties 5% van de oorspronkelijke groep van niet-kopers die destijds instore bereikt zijn, nog stééds koopt.

Offerte voor jouw eigen winkeldemonstraties?

Wij kunnen ons voorstellen dat je veel vragen hebt over winkeldemonstraties en over de concrete resultaten ervan, bijvoorbeeld aan de hand van enkele uitgevoerde demorondes. Neem gerust contact op met onze sales afdeling op +31 20 5800 982 of mail naar sales@monsterscore.nl.