Actiemarketing

Actiemarketing is vaak gericht op korte termijn

Actiemarketing is vaak gericht op de zogenaamde ‘korte klap’ door het beïnvloeden van het (aankoop)gedrag van mensen. Door tijdelijk de verhoudingen binnen de communicatiemix te veranderen probeert de marketeer in eerste instantie de resultaten (bijvoorbeeld verkoop) een snelle impuls te geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld vaak door de waarde te verhogen en/of de prijs te verlagen en vaak worden daarbij ook fieldmarketinginstrumenten ingezet. U kunt daarbij denken aan productsampling, instore demonstraties en merchandising.

Actiemarketing heeft ook effect op langere termijn

Vaak wijkt de actiemarketing af van de lange termijn strategie, het instrument kan echter ook heel goed bijdragen aan de omzet van uw producten en diensten op de lange termijn. Zo kunnen goed opgezette winkeldemonstraties niet alleen direct een veelvoud van de normale weekomzet genereren. Er zijn aanwijzingen en onderzoeken die uitwijzen dat er jaren later nog steeds meetbare effecten zijn in de vorm van nieuwe kopers die ooit door de demo in aanraking zijn gekomen met een bepaald product of dienst en nog steeds kopen. Datzelfde geldt voor street sampling.

Promotiebureau monsterscore
en actiemarketing

Promotiebureau Monsterscore kan u op het gebied van ontwikkelen van actiemarketingconcepten en voor de uitvoering daarvan van dienst zijn. Zij richt sinds jaar en dag op het onderscheidend neerzetten van een resultaatgerichte actiemarketing zowel binnen bestaande infrastructuur als daarbuiten.

Geïnteresseerd in de effecten van Actiemarketing?

Als je als marketeer geïnteresseerd bent in de effecten van actiemarketing, vertellen wij je daar graag meer over.
Belt u dan met +31 20 5800 982 of mail sales@monsterscore.nl.