Effecten instore demonstraties

Instore demonstraties leveren onmiddellijk en op lange termijn meetbare resultaten op. Zo is er het directe resultaat in de vorm van een veelvoud van de normale weekomzet, waardoor de rotatie een enorme impuls krijgt. Soms wordt er net zoveel verkocht op één dag als normaal in enkele maanden. Daarnaast en minstens net zo belangrijk zijn er de blijvend hogere verkopen (zie ook instore sampling). Sommige onderzoeken zien zelfs na 4 jaar nog een positief effect.

Smiling promotors holding up bottles of Heineken 0.0 during instore promotion

Instore demonstraties (sampling) zijn succesvol in het positief beïnvloeden van perceptie. Dat is met name het geval bij producten die nieuw zijn. 

Maar zelfs bij reeds langer bestaande producten is de invloed van instore demonstraties met sampling positief: ook hier is dus nog een flinke slag te maken middels instore demonstraties.

Als het gaat om de hoogste relatieve conversie, is instore sampling het meest effectief van verschillende fieldmarketing-instrumenten. Daarbij wordt dan geen rekening gehouden met de kosten per contact, als je die wel in aanmerking neemt dan lijkt outdoor sampling vaak het meest efficiënt. Voor de volledige resultaten kunt u bellen met +31 (0)20-5800982.