Guerilla marketing probeert op slimme en onconventionele manier producten, merken en diensten onder de aandacht van mensen te brengen. Vaak gaat het erom om snel op actuele gebeurtenissen in te spelen en wordt gemikt op een stukje free publicity. Dat lukt in sommige gevallen en in sommige gevallen niet. Meestal zijn de budgetten voor guerilla marketing bescheiden, dus creativiteit en improvisatie zijn belangrijke eigenschappen van een guerilla marketing bureau.
Ideeën worden soms pas laat geboren en snelheid van handelen is dan vaak de eerste voorwaarde voor mogelijk succes. Promotiebureau Monsterscore is in die gevallen uw geschikte partner, omdat wij altijd op het moment zelf inventariseren hoe snel wij in actie kunnen komen. Dat verloopt bij vooraf goed geplande PR-events dan vaak gestructureerd en bij een Ad Hoc-inzet gewoon praktisch en snel.
Free publicity is vaak erg mooi en het bereik neemt soms een grote vlucht. Maar zoals u weet, kunt u met een gegeven paard niet altijd naar de tandarts en zijn er geen garanties voor een ware hausse. Maar het geluk kan wel een handje worden geholpen. Monsterscore werkt op dat gebied vaak samen met daarin gespecialiseerde PR-bureaus met goede contacten in de media. We hebben zelf ook enkele tools in huis. Zo kunnen we met onze geautomatiseerde persberichten-module slim opgestelde berichten versturen naar vrijwel alle media en journalisten in het land en de ervaring leert dat daar vaak wat uitkomt. Een goedkope manier om bereik verder te maximaliseren.
Je niet uitsluitend bezighouden met wat allemaal niet mag, maar kijken naar de mogelijkheden. Daar draait het om bij guerilla marketing. Lef, hoge handelingssnelheid en een goed boerenverstand. Onder het motto ‘wat niet kan, kan dus toch…!’, hebben wij al vele succesvolle guerilla acties uitgevoerd voor vooraanstaande merken. Zint u ook op iets opvallends en nog nooit eerder vertoonds? Bel gerust met Monsterscore op +31 20 5800 982.