Onderzoek Kinect promoties winkelcentra

succesvolle live-demonstraties in winkelcentra

In ruim 50 grote overdekte winkelcentra zijn de afgelopen maanden live-demonstraties gehouden met de Kinect voor X-box. Microsoft stelde na een pitch Monsterscore aan om deze mini-events verder vorm te geven en uit te voeren.

Op verschillende plekken in de winkelcentra stond een ‘huiskamer-opstelling’ met een reuze-tv, waarop diverse spellen werden gedemonstreerd en konden worden gespeeld door het publiek. Mensen kregen daarbij hulp van onze instructeurs en werden zo al snel enthousiast over de spellen en de unieke mogelijkheden van de Kinect, waarbij zonder controller gespeeld wordt.

De impact van de promoties is gemeten door middel van een onderzoek door IntomartGfK en de resultaten spraken voor zich: de demonstraties zijn een effectief middel om mensen kennis te laten maken met de Kinect voor X-box en om een positieve koopintentie mee te geven aan de mensen die de spellen tijdens de promotie hebben gespeeld.

Samen met IntomartGfK heeft Monsterscore een laagdrempelige tool ontwikkeld, die het mogelijk maakt om de effectiviteit van uitgevoerde promoties of demonstraties in kaart te brengen. Voor de meeste van onze klanten is het inmiddels een standaard-tool geworden om de resultaten van onze efforts in kaart te brengen en te kijken naar optimalisatie van de fieldmarketing-activiteiten.

Voor jou als marketeer is dit natuurlijk een uitkomst. Al jaren is er aandacht voor de effectiviteit van het instrument fieldmarketing, zowel vanuit de adverteerder als vanuit de betere fieldmarketingbureaus, maar nu wordt een dergelijk effectiviteits-onderzoek ook concreet aangeboden bij elke fieldmarketing-campagne die Monsterscore voor jou uitvoert.

Wil je meer informatie over het onderzoek? Neem dan contact op met Arnaud Snippe (a.snippe@monsterscore.nl) van Monsterscore op telefoonnummer 020-5800980.