Een promotieteam loopt u vrijwel overal tegen het lijf: in winkelcentrums, beurzen en op events. Maar ook rondom winkels en in de omgeving van openbaar vervoer. Producenten en dienstverleners proberen zo opvallend mogelijk voor de dag te komen en willen dat zeker ook terugzien in hun promotieteam. Of dat hem nu zit in de aankleding, het type, de uitstraling of het gedrag van het promotieteam. Belangrijk zijn namelijk het gebruik van promotiematerialen waar men niet omheen kan. Daarbij kunt u denken aan promotie settings, mobiele billboards, promobikes, reclamewanden, inflatables en andere goede blikvangers.
Een promoteam kan op locatie een enorm bereik realiseren, met name bij de inzet van streetteams. Op een doorsnee winkel locatie worden gemiddeld op een dag met het grootste gemak enige tienduizenden contacten gemaakt. Daarnaast werken ook instore demonstraties goed, omdat de doelgroep al ín de winkel is en daarom kennis kan maken met het product of de dienst.
Ook in en rondom openbaar vervoer komen dagelijks ontzettend veel mensen. Dit is dan ook de ideale locatie om de doelgroep aan te spreken. Sampling op stations is daarom de ideale manier om de doelgroep kennis te laten maken met uw product of dienst. Naast sampling is ook flyeren op stations een perfect promotiemiddel. Monsterscore besteedt als geen ander promotiebureau al vele jaren haar tijd, energie en aandacht aan de werving en selectie van promotors voor haar promotieteams. Onze promotors beschikken over goede communicatieve vaardigheden.
Een promotieteam van Monsterscore kán niet alleen landelijk worden ingezet, de promotors komen óók uit het hele land. Dat maakt het voor onze klanten ook zo makkelijk als zij ergens lokaal een promotieteam willen inzetten. En voor de landelijke promotiecampagnes beschikt Monsterscore dus overal over voldoende promogirls en promoboys voor uw promotieteam.
De laatste jaren wordt (eindelijk) ook onderzoek gedaan naar de effecten van de inzet van het promotieteam. De resultaten zijn opmerkelijk positief. Als het gaat om opvallendheid (awareness), zijn er meer mensen die even hun pas inhouden bij het zien van promotieteams. Als het gaat om impact, blijft een dergelijke promotie doorgaans langer in herinnering dan reclame via andere media. Buiten dat kan een promotieteam zaken soms beter over het voetlicht brengen dan dat met die andere media mogelijk is. Bijvoorbeeld als er iets uit te leggen valt of iets te ervaren, proeven, ruiken of voelen. Maar ook de positieve perceptieverandering is significant: 25% tot 60% van de mensen geeft aan dat productsampling of productdemonstraties hun mening over een merk, product of dienst in positieve zin heeft veranderd.
Bottomline zijn er natuurlijk de effecten op uw verkopen. Het promotieteam staat ‘live’ met uw beoogde klant: een promotor kan direct verwijzen naar een verkooppunt. Interactiviteit maakt het mogelijk dat promotors direct inspelen op een situatie.
Wilt u meer weten over de inzet van een promotieteam of over de effecten ervan, bijvoorbeeld aan de hand van enkele uitgevoerde cases? Of wil u een offerte aanvragen voor, omdat u uw eigen promotieteam wilt inhuren? Dan kunt u gerust contact opnemen met onze sales afdeling op +31 20 5800 982 of mail naar sales@monsterscore.nl.