• Monsterscore // Fieldmarketing
  • Turbinestraat 1 1014 AV Amsterdam
  • Tel: +31 (0)20-5800999
  • info@monsterscore.nl
  • NL NL
  • EN EN
  • DU DU
  • FR FR
+ 31 (0)20-5800999
promotieteams

Promotieteams

Promotieteams inzetten via promotiebureau Monsterscore?
Promotieteams

Promotieteam

Promotieteam inzetten via promotiebedrijf Monsterscore?
Promotieteams

Promoteams

Promoteams inzetten via promotiebureau Monsterscore?

Nieuws



Resultaten van streetmarketing

Verplaatst u zich eens in een street team en beeldt u eens in: u heeft een bel in uw hand en u staat midden in een drukke straat (zoiets als een stadsomroeper in de Middeleeuwen). Wat zou u zeggen tegen al die voorbijgangers om hun aandacht te vangen. Let op: u heeft maar 3 of 4 seconden, dus zorg dat het telt!

Dat is ongeveer het werk van de street teams van Promotiebureau Monsterscore die uw promoties uitvoeren. Op een dag maken zij vele duizenden contacten. Belangrijk daarbij is dat die promotie een bepaalde stopping power heeft. Een uiting, iets onverwachts of groots waardoor voorbijgangers net even hun pas inhouden. Het moment waarop het street team wacht.

promotieteams


Bereken de communicatiewaarde van street teams

Vergist u zich ook niet in het aantal contacten dat u met een street team maakt. Qua bereik in absolute aantalen kan de inzet van street teams worden vergeleken met het bereik van tv-commercials (GRP’s): u kunt er miljoenen unieke contacten mee maken. En als je een goede analyse maakt: tegen vergelijkbare kosten. De impact van een street team kan echter op een hoger niveau worden getrokken. Er wordt een directe merkbeleving gecreëerd waarbij mensen niet alleen kunnen kijken, maar ook proberen, proeven, ruiken, voelen. De communicatiewaarde van streetmarketing kan enorm zijn, u bereikt er soms moeilijker bereikbare doelgroepen mee en de verhouding kosten/bereik is buitengewoon goed.

promotieteams


Street teams 2½ cent per contact?

U staat in bijvoorbeeld 25 grote steden met een promoteam, maakt gebruik van een opvallende grote eyecatcher zoals bijvoorbeeld voor Liga Continue. De teams hebben de spirit van de oude stadsomroeper goed te pakken en de mensen hebben er aandacht voor. U maakt zo gemakkelijk 1.000.000 contacten tegen grofweg 2½ cent per contact. Een groot deel van deze mensen kunt u ook nog eens wat meegeven, laten proeven, iets laten proberen, iets vertellen. In het geval van Liga Continue krijgt ongeveer 25% een productsample mee. Beleving en impact dus en dat is de kracht van streetmarketing.
Onderstaande tabel geeft een inzicht in de resultaten van de contacten die worden gemaakt bij streetsampling waarbij men een sample krijgt of kan proeven. Ook hier gaat het om mensen die voorheen het product niet kochten:

onderzoek streetmarketing

Als je dit afzet tegen de resultaten instore, valt op dat die conversies hoger liggen, maar vergist u zich niet in het verschil in kosten per contact, die bij streetsampling vaak een fractie zijn van die van een instore-contact.

promotieteams


Uw eigen street team inzetten?

Denkt u eraan om een deel van uw marketingbudget te gebruiken voor streetmarketing, maar weet u nog niet precies hoe? Dan kunt u voor alle in’s en out’s bellen met 020-5800981 of mailen naar sales@monsterscore.nl. Wij kunnen u helpen met uw plannen, kunnen vrijblijvend een kostenbegroting maken en adviseren u graag.

promotieteams