Samplingteams

Met een getalenteerd en enthousiast team van brand ambassadors, zorgen wij voor een memorabele merkervaring op evenementen, in winkelcentra en op drukbezochte locaties. Laat je merk stralen en maak een blijvende indruk op jouw doelgroep met onze professionele en effectieve samplingdiensten!

Samplingteams zijn een krachtige tool

Proeven, ruiken, voelen of proberen betekent vaak ook kopen. Daarin ligt de kracht van de inzet van de samplingteams. Fabrikanten en dienstverleners zeggen er ook iets belangrijks mee: ‘Hier, dit is ons product of dienst. Probeer het zelf maar eens. Wij geloven dat als je het eenmaal hebt geprobeerd, je het graag zult willen kopen.’ Daarmee spreek je natuurlijk veel vertrouwen uit en alleen dát heeft al een gunstige invloed op de perceptie van de mensen die iets krijgen van samplingteams. Jouw product doet vervolgens de rest en dat maakt sample teams zo’n krachtige tool. Omgekeerd zou natuurlijk ook gelden, dat als mensen het product of de dienst vervolgens niet waarderen of niet lekker vinden na gebruik of consumptie, zij dat dan ook vrijwel zeker niet meer zullen kopen.

Locatiekeuze belangrijk bij het succes van samplingteams

Targeting van samplingteams

Sampling teams kunnen een onderscheid maken tussen personen die wel en geen sample krijgen, afhankelijk van de instructie. Daarbij zal het sampleteam zoveel mogelijk aansluiting zoeken bij de gedefinieerde doelgroep. Een typisch dames product zal daarbij uitsluitend aan dames moeten worden verstrekt. Onderzoek heeft overigens uitgewezen dat sampling werkt bij alle leeftijden: het is dan ook niet altijd het meest opportuun om veel moeite en dus budget te steken in een strikte leeftijdssegmentatie als het product daar niet om vraagt. Want vaak geldt: hoe lager de graad van targeting, hoe lager de kosten per contact.