• Monsterscore // Fieldmarketing
  • Turbinestraat 1 1014 AV Amsterdam
  • Tel: +31 (0)20-5800999
  • info@monsterscore.nl
  • NL NL
  • EN EN
  • DU DU
  • FR FR
+ 31 (0)20-5800999
promotieteams

Sampling

Sampling snackbar voor peuters

Nieuws



Snackbar voor peuters

De promoteams van Organix Goodies (Hero) zijn het schoolvoorbeeld van een fieldmarketing-case waarbij met een geringe budgetaire inspanning een flinke communicatiewaarde wordt behaald. 6 weken lang rijdt een mobiele Snackbar voor Peuters door het land en worden baby’s en kinderen in de leeftijd 8 maanden tot en met 4 jaar met hun ouders heel gericht opgezocht. Extra contacten ‘on the move’ waarborgen een flink extra bereik dat gerust kan worden meegenomen in de pay-out berekening van deze actie.

De communicatiewaarde van fieldmarketing wordt eigenlijk bepaald door 2 factoren: bereik & impact. Bereik geeft aan hoeveel mensen kennis kunnen nemen van de uitingen, eyecatcher of promoteams in actie. De impact geeft de uitwerking van een contact weer: de attentiewaarde, de beoordeling door de ontvanger en de emotie die daarbij opgeroepen wordt.

Het is dan ook zaak om de juiste snaar te raken met je inspanningen om de gewenste contacten te maken. Uit de beelden die wij tijdens de promotie verkrijgen en terug kunnen koppelen aan de marketeer, kun je niet anders concluderen dan dat dat hier ruimschoots is gelukt. Peuters en hun ouders zijn erg enthousiast over de manier waarop zij nu in contact komen met de gezonde tussendoortjes van Organix Goodies. De snackbar ingebouwd in de kleine minivan, de kleuren en uitingen, de rustige benadering en ook de sympathieke promotors, die het als bijzonder ervaren om mee te werken aan deze promotie voor de baby’s, hummeltjes en peuters.

De gemaakte contacten, kunnen vrij eenvoudig worden omgezet naar een meetbare variant als de Gross Rating Point (GRP) in de tv-reclame of de Opportunity To See (OTS) in de buitenreclame. Alleen al de rijdende snackbar maakt tussen de 40.000 en 80.000 contacten per dag. In totaal ruim een miljoen contacten dus. Daarbij komen ook nog eens duizenden Organix-samples rechtstreeks in de kleine handjes van de peuters terecht, waarbij hun ouders geïnteresseerd raken in het verhaal achter Organix Goodies.

Goodies zijn tussendoortjes (in 16 varianten) waarvoor een ‘No Junk Promise’ geldt: de producten zijn puur, veilig en voedzaam. De ingrediënten zijn altijd biologisch, niet bewerkt met chemische bestrijdingsmiddelen en er wordt geen gebruik gemaakt van onnodige toevoegingen. Voor Organix Goodies gelden bovendien strikte normen voor vet, suiker en zout. Met deze normen is Hero de strengste in de markt en gaat ze zelfs verder dan de wettelijke richtlijnen. Organix daagt de overheid, andere producenten en ouders uit voeding te verbeteren. Als ouders hun kinderen Organix Goodies geven, weten ze in elk geval zeker dat ze hen het allerbeste verpakte tussendoortje geven dat er is.

promotieteams